REDAKCE
Karolína Stehlíková (supervizorka, koordinátorka)
Vodnář se zálibou v alech. V rámci Theatrocénu má letos na starosti celkový management a redigování textů. Rodem je modrá liška. Na letošním DSB se nejvíc těší na inscenace To je andělení a Hocus pocus, protože má ráda poetické divadlo, na špíl Napečeno mám, protože je hrozně zvědavá na seniory a jejich svět, na inscenaci O Pavlovi, protože ji zajímají všechny podoby lásky, na polské Zaměstnance, protože miluje sci-fi, na Deklaraci závislostí, protože chce svou nezávislost, a na britské Krásné zlé věci, protože - wow! - alternativní mýty.
Martina Kostolná (šéfredaktorka)
Extrovertná introvertka, narodená v znamení strelca (ale s Mesiacom v kozorožcovi!!!), ľubujúca si v kontroverznostiach všetkého druhu. Keby bola zvieraťom, rozhodne by bola čiernou mačkou bez pigmentu, netendenčne kooperujúcou v magickom, ale kladne orientovanom rituáli. V tohtoročnom Theatrocéne zastáva úlohu jednej zo šéfredaktoriek, ktorej náplňou práce ako samozvanej ezokráľovnej bude tvorba astro-okienok k inscenáciám a intenzívne obťažovanie erudovaných profesionálov s vidinou rozhovoru pre časopis. A najviac sa na tohtoročnom DSB-čku teší na inscenáciu Oidipús komplet, pretože haló, Freud!!!
Adéla Ohnheiserová (šéfredaktorka)
Brněnská seveřanka (Slezsko je jí domovem, ale adaptovala se úspěšně na Brno), narozená ve znamení lva. Knihomolka a milovnice pokojových rostlin. Pije všechno, co obsahuje kofein, a to bez ustání. Pokud by byla zvířetem, byla by bílou liškou. Na letošním DSB bude součástí šéfredaktorského dua. V rámci festivalu se chce letos nechat překvapit, ale na polské Zaměstnance se rozhodně těší.
Karolína Bejčková (zástupkyně šéfredaktorek, fotografka)
Narozena deset minut před půlnocí, když se na nebi vyvažovalo znamení vah. Zvládne vše do doby, než se má pro něco rozhodnout (to po ní jako po váze nemůžete chtít). Když nelítá myšlenkami jinde, lítá po divadlech jejího rodného Brna. Kávu pije výhradně s ovesným mlékem z její vlastní zavařovačky, protože #eko, #vegan. Občas příliš hlasitá extrovertka miluje všechno krásné a miluje tvořit. Klasicky se neumí rozhodnout, na kterou inscenaci se těší nejvíc. A kdyby byla zvíře, byla by červená sfinx, nedoceněné zvířátko nápadně připomínající mimozešťana.
Sabina Komárková (sociální sítě)
Temperamentní blíženkyně mnoha tváří. Zvířetem, které ji charakterizuje, by byla určitě bílá sova, jelikož má v oblibě nadhled nad věcmi. Letos bude v Theatrocénu zastávat roli recenzentky a tvůrkyně obsahu na sociální sítě. V rámci DSB se nejvíce těší na spolupráci s kolegy, na zkoumání chodu redakce a samozřejmě na trávení času v divadlech. Z programu ji nejvíce zaujaly inscenace Kuchyň (Městská divadla pražská), Děti (Slovenské národné divadlo) a z domácí brněnské produkce inscenace Princ a Princ (Divadlo Polárka).
Marie Golková (sociální sítě, redaktorka)
Studentka žurnalistiky z Ostravy, která se snaží zapadnout ve městě, kde se tramvaji říká šalina a poledne je v jedenáct. Feministka ve znamení lva, jejíž lásku k divadlu zažehl dramatický kroužek. Od ambicí být herečkou sice upustila, nadšení pro divadlo jí ale zůstalo. Jako zvíře by byla chameleon měnící barvy. Za pár let v pozici baristy si stihla vypěstovat silnou závislost na kávě a averzi k povýšeným lidem. V redakci Theatrocénu bude psát recenze a vytvářet obsah na sociální sítě. Na DSB se nejvíce těší na atmosféru celého festivalu a venkovní inscenace.
Petra Marinová (sociální sítě, grafička)
V Theatrocénu je členkou týmu pro tvorbu obsahu na sociální sítě, v jejím osobním životě pod znamením střelce nezadržitelně běhá od divadla k divadlu, od Tesca k Albertu, kde si požitkářsky vychutnává proteinový chlebík s Lučinou a okurkou. Její oblíbenou aktivitou jsou různé druhy sportů, od tance a karate přes gaming až po výlety k lednici a zpět. Její nejméně oblíbenou aktivitou je brzké vstávání s budíkem. Kdyby se měla popsat jako zvíře, řekla by, že vypadá jako člověk, protože to je podle ní to největší zvířátko ze všech.
Milan Hábl (editor podcastu, redaktor)
Řád pavouků sedmé dimenze se v tomto jedinci rozhodl neuploadnout dostatečné rozhodovací schopnosti, proto bylo určeno jeho znamení Vah. Byl narozen ve městě betonu a brutalistní architektury, která inspirovala zájem jedince o architekturu. Po zkratu v operačním systému byl nutný tvrdý reset a nainstalování verze 2.0_DiV. Subjekt se zajímá o absurdní dramatiku s prvky apelativnosti. Co se týče hardwarového upgradu, bylo potřeba přejít z čajového spalování na kávový pohon. Avatar v internetovém světě je vzácný smaragdový lenochod. Do Theatrocénu byl jedinec umístěn především kvůli jeho schopnostem zachycovat zvuky a následně je přehrát.
Tereza Pašková (podcast, redaktorka, korektorka)
Slovenka striedavo prebývajúca v dopravných prostriedkoch na úseku Brno-Žilina, narodená v znamení Strelca. Neobľubuje skoré vstávanie ani bežecké športy, no napriek tomu láme rýchlostné rekordy v behu do školy, divadla či práce. Zbožňuje dobrých ľudí, úprimné rozhovory a biele víno. Rada si mozgové bunky zabíja sledovaním rôznych reality shows, alebo si ich naopak obnovuje vzdelávaním v oblasti ľudských práv (najmä tých ženských). Keby sa mala charakterizovať ako zviera, bola by smaragdová líška, pretože neverí akýmkoľvek predsudkom spájaných s týmto zvieratkom. Na DSB sa najviac teší na inscenácie so ženskou tematikou. V Theatrocéne bude zastávať hneď niekoľko úloh, predovšetkým sa však pokúsi sprostredkovať atmosféru festivalu v pripravovanom podcaste, ktorý poskytne reflexívny priestor študenstvu divadelných odborov.
Lea Valentová (podcast, redaktorka)
Chaotická introverntná existencia nesúznejúca so svojím znamením tvrdohlavého býka. V zvieracej ríši by mala pravdepodobne podobu žltej srnky, plachej a jemne dezorientovanej, no neustále sa snažiacej zachovať optimizmus. Pokiaľ zrovna niečo nepíše, nečíta, alebo nesedí v divadle, je viac ako možné, že pije kávu či iné kofeinové nápoje (a.k.a. pohonné hmoty), prípadne obsesívne háčkuje (zvyčajne huby). V tohtoročnom Theatrocéne zastáva pozíciu recenzentky a podieľa sa na tvorbe podcastu. Z programu DSB sa veľmi teší na inscenáciu Krásne zlé veci (AD Infinitum), pretože prerozprávania starovekých mýtov ženskou perspektívou sú jej srdcovkou .
Barbora Rokytová (technický redaktor)
Rodačka ze samotného srdce Slovácka narozena ve znamení panny. Racionalita a systematičnost příznačná tomuto znamení jí tak nějak přinutila se znovu pustit do internetové redakce a strávit festival ve společnosti jedniček a nul. Kromě kódů ji baví i znaky a znakový jazyk jako takový. Kdyby byla zvíře, byla by rozhodně koala.
Gabriela Havigerová (technická redaktorka)
Pernštejnská Bílá paní narozená ve znamení empatického raka, díky vodnímu znamení může naslouchat problémům ezo šéfredaktorky i přes jejich vzájemnou hvězdnou nekompatibilitu. Nejčastěji ji najdete vysedávat v kavárnách, uhodnete proč?
a) momentálně se zkouší vcítit do kavárenského povaleče
b) bytová krize ji neumožňuje si najít byt
c) je závislá na kávě
d) ráda poslouchá cizí rozhovory
Její souzněné zvíře je mýval, který omylem spadl do kbelíku s levandulovou barvou. A stejně jako toto noční zvíře bude i technická redaktorka vysedávat po nocích u počítače a napravovat chyby, které zapříčiní její technická (ne)zdatnost. Na DSB se nejvíce těší na festivalovou atmosféru.
Šárka Śniežková (technická redaktorka, redaktorka)
Ve znamení ryby stejně jako Bruce Willis. Jejím nejoblíbenějším seriálem je Hercule Poirot a nejoblíbenější aktivitou je krmení kachen (nebo pečení chleba). V rámci DSB se podívá mezi mladé a navštíví představení pro nejmenší. Už se moc těší na Hugův svět a interaktivní divadelní procházku Dlouhý, Široký a Bystrozraký. Zvíře, se kterým se ztotožňuje je psoun a barvu by měl nejspíše brčálovou. Své technické schopnosti prozkouší (a snad i vylepší) v technické redakci Theatrocénu.
Tereza Planetová (překladatelka do anglického jazyka, redaktorka)
Introvertní osobnost paradoxně narozená ve znamení lva. Pokud zrovna není v divadle nebo knihovně, najdete ji zachumlanou v posteli při sledování jejího nejoblíbenějšího seriálu Ghosts (který tímto vřele doporučuje). Zvířetem, které by ji vystihovalo, si není úplně jistá. Podle sestry je duhovým jednorožcem, nejlepší kamarád si stojí za axolotlem v odstínu Cloud dancer. V rámci DSB se těší na inscenaci Tramvaj do stanice Touha, protože ji láska k hrám T. Williamse provází už od gymplu. V Theatrocénu má kromě psaní recenzí na starost překlad do angličtiny.
Adriana Závacká (redaktorka, korektorka)
Narozená ve znamení vodnáře, který odpovídá intenzitě jejích nálad a slouží jako výmluva pro občasně utroušené sarkastické poznámky. Kdyby byla zvířetem, bezpochyby ji uvidíte jako fialovou surikatu. Letos bude v Theatrocénu plnit funkci recenzentky a korektory. Psaní po nocích je jí blízké i v osobním životě, což vysvětluje, proč ji nejčastěji najdete sedět v nějakém podniku, kde se snaží postavit tělo na nohy litry kávy, kusem dortu a případně sklenkou dobrého vína, její rodná jižní Morava se zkrátka nezapře. V rámci festivalu se nejvíce těší na divadelní představení s konceptuální tvorbou a na celkovou atmosféru akce.
Barbora Stibůrková (korektorka)
Holka, kterou nabíjí lidi, ale občas jich má plný zuby. Tvrdohlavá stejně jako její znamení beran, možná proto šla studovat divadelní vědu. Kdyby byla zvíře, nejspíš by to byl kasuár s barevnýma ponožkama a zobákem od rtěnky. Nejraději vysedává na sluníčku s kávou nebo bylinkovým čajem v zavařovačce, poslouchá Bert and friends a sjíždí skluzavky na hřištích. Můžete tedy tušit, že na festivalu DSB se nejvíc těší na dětskou linku. Navzdory vyděšeným pohledům svých kolegyň si v letošním Theatrocénu vzala na starost korekturu.
Anna Seifertová (redaktorka, korektorka)
Typická blíženkyně, extrovertní a nerozhodná divadelnice původem z Písku. Intelektuální přesycení řeší sledováním bizarních reality shows a jógou. Kdyby byla zvířetem, nejspíše by byla tmavě modrou kapybarou.
V divadle upírá pozornost nejen k jevišti, ale také k atmosféře v hledišti, protože ji baví různorodé reakce publika. V rámci DSB se těší na linii “Divadlo je rodina”. Momentálně ji zajímá reflexe divadelních inscenací pro dětské publikum, proto navštíví např. inscenace To je andělení a Ostrov domov. V rámci Teatrocénu bude zastávat roli redaktorky a korektorky.
EXTERNÍ REDAKCE
Veronika Lipmanová (KDFS UPOL)
Kdyby byla velryba, majestátní a šťastná, černo-šedo-bílá, krásně by zpívala svým družkám v klidném a záhadném podmořském světě. Když přijde na horoskopy, lidé znalí se na ni občas dívají s hrůzou - narodila se totiž ve znamení štíra. V redakci je doslova na skok - na pár recenzí, většinou přesahujících zadaný rozsah, a na skok z Olomouce, kam z Brna před pěti lety utekla. Je tam klid a čisto. Ráda pije suchý cider v menším množství. Studuje, trochu učí, má problém s deadliny a pozorností, ale v redakcích se vždy kousne a jak ráda říká - kopne do vrtule. Na divadelních festivalech asi nejvíc miluje jejich atmosféru a v případě DSB tomu není jinak.
Petr Martiš (KDFS UPOL)
Človíček narozený ve znamení štíra v podhůří Jizerských hor. Velký snílek, který často létá v oblacích, divadelník tělem i duší píšící dramatické texty, sem tam režírující amatérské inscenace nebo jen tak trávící volný čas v divadelních prostorách, jež je však pro něj vzácným a nedostatkovým zbožím. Rád posedí s přáteli nad dobrou kávou či pivem a diskutuje s nimi o všem možném, anebo zmizí na čas do hor, které jsou pro něj druhým domovem. Když přijde na zajímavé inscenace, je schopen z minuty na minutu sednout na vlak a dojet klidně přes celou republiku na představení, nehledě na to, že se pak často nemá jak dostat zpět. Dá se říct, že pokud na něj nenatrefíte v divadle, bude pravděpodobně někde na cestách. Jeho oblíbeným heslem je carpe diem. Na divadelních festivalech má nejraději rozmanitost, kterou akce nabízí, neboť každý tak má možnost vybrat si podle svého vkusu, nálady a zaujetí
Jana Cindlerová (KDDP SLU)
Rodilá Ostravačka se srdcem rozpůleným mezi Moravskoslezský a Jihomoravský kraj. Rozená kozorožka s nadšením pro všechny zázraky světa jako divadlo, pilates, divadelní kritika, láska, demokracie, mír, vesmír, jaro, mléko ad. Na letošním DSB je pro ni středobodem časopis Theatrocén. Holt zanoří se do něj poprvé a moc se na to těší. Proto je ráda, že není momentálně růžová kočka, a nebude se tedy při redigování rušit růžovým předením. Zatímco na každém textu si smlsne.
Laura Fedorová (VŠMU)
Večne too much Laura, narodená v Blížencoch, rovnako ako Donald Trump, Boris Johnson, Johnny Depp a jej babka. Extrovertka so záľubou každému oznamovať, že hoc študuje dramaturgiu, je viac režisérka, ale vlastne aj dramaturgička, kebyže sa črtá nejaká spolupráca. Najviac zo všetkého miluje byť na procese, dať mu celé srdce, nemať na nič čas, plakať nad tým ako nemá na nič čas, vsetko zrušiť (dočasne, vlastne nezrusiť, len chvíľu neodpisovať) a potom sa cítiť znudene. Kebyže je zviera, je tučniak skalný alebo medvedík čistotný. Na DSB sa najviac teší na Sagu rodu Marxů a brnenské krčmy (milujem gin tonic).
Ráchel Rimarčíková (VŠMU)
Keď počujete “SLAYYY”, tak viete, že Ráchel je v okruhu 30km. Verí, že je strelec, lebo jej dátum narodenia vychádza na to podradné trináste znamenie - hadonosa (to ale neexistuje, takže by sme to mohli kolektívne odignorovať). Ak je niekto dá pohár do ruky, verí, že v ňom nájde gin tonic s trblietkami. Ľudia hovoria, že vyzerá ako žaba, ale ona sa cíti viacej ako pho (hej, tá polievka, nie to farebné zvieratko, ktoré vám robí stavy). Keď sa rozpráva o feminizme, ľudia ju hľadajú pohľadom, aby im potvrdila, že nerozprávajú odveci (väčšinou rozprávajú). Miluje zátvorky, a preto sa venuje dramaturgii (manipulatívnej réžii) a píše dramatické texty. Je nákazlivá energiou (“pome na cigu”), slovníkom (“slayyy”) i najviac fresh cutmi (bussiness in the front, party in the back). Na DSB sa najviac teší na Krásné zlé věci.
Alena Punčochářová (KDDP SLU)
Milovnice života a krásných věcí, mezi něž patří na prvním místě divadlo všech žánrů a forem. Chutná jí káva, káva a zase káva, a její absolutně nej jsou její nej děti. Ráda by byla delfínem delfíní barvy, protože takhle to prostě příroda vymyslela. Přestože je ohnivý střelec, v současnosti se profiluje jako naprostý praktik a pragmatik. Takže nuda! V Theatrocénu je letos nováčkem a už se nemůže dočkat Knihy džunglí (ale) jinak a Alchymistů.
Patrícia Rotterová (VŠMU)
Stále zabúda, koľko má vlastne rokov, vždy sa nad touto otázkou musí reálne zamyslieť. A teraz si predstavte, čo sa deje v jej hlave, keď sa niekto spýta na znamenie. Keď si napíše do googlu „váha“, nech už na základe hviezd môže rozkľúčovať svoju osobnosť, vyskočia na ňu kuchynské váhy. Ťažko povedať, čo si má z toho zobrať. Najradšej by si v pohári našla víno, to by jej asi viac prezradilo ako rýchly google search o váhach. Kebyže je zviera, tak je pravdepodobne mačkou, ideálne takou, čo si môže leňošiť celý deň. Inscenácia Krásné zlé věci ju na festivale zatiaľ najviac lákajú. Nevie si dať pokoj – stále jej myšlienky blúdia k tým kuchynským váham. Jej feministická režisérska hlava to hodnotí tak, že sa ju niekto snaží prisúdiť k sporáku. Ale má smolu – aj tak si všetko váži hrnčekmi.
Vendula Macková (KTK DAMU)
Kdyby byla externí přispěvatelka Teatrocénu z Prahy zvíře, byla by třpytivě stříbrný levhart. Je narozena na apríla ve znamení svéhlavého Berana, proto nikdy nešetří slovním humorem, který si nebere servítky. Jelikož se nemůže rozhodnout, jestli má raději kávu nebo čaj, lahodným Dirty Chai Latte nikdy nepohrdne. A k tomu si objedná ještě kombuchu a půl litru sodovky, nejlépe s citrónem. Na DSB se nejvíc těší na inscenace dopoledního programu, a to ze dvou důvodů: práci s dětmi a mládeží věnuje většinu času, kdy není v divadle, a také si myslí, že dobré inscenace pro děti zaujmou i dospělé!
DALŠÍ SPOLUPRACOVNÍCI
Lukáš Cenker (KTK DAMU)
Johana Formánková (KTK DAMU)
Alena Punčochářová (KDDP SLU)
Eliška Kubartová (KDFS UPOL)
Viktor Hájek (KDFS UPOL)
Kristýna Motyčková (RTDS JAMU)
Lenka Kolomazníková (RTDS JAMU)
Barbora Schnelle (HU - Deutschland)