Bez popisku

Karolína Stehlíková (šéfredaktorka)

Pedagožka Katedry divadelních studií, která na jaře 2023 vede kurz Produkce festivalového zpravodaje, v jehož rámci vzniká tento zpravodaj. V letošním Theatrocénu plní roli šéfredaktorky. Ráda zkoumá nové technologické možnosti, proto přizvala do redakce i umělou inteligenci. Nejraději pobývá na čerstvém vzduchu, takže se těší na všechny plenérové akce letošního DSB.

Bez popisku

Julie Lubojacká (zástupkyně šéfredaktorky, sociální sítě)

Studentka žurnalistiky pocházející z Ostravy, kde probudila svou lásku nejen k divadlu, ale také k filmu. Pokud zrovna nesedí v kině nebo v divadle, tak háčkuje všemožné oděvy, píše, pije kávu, čepuje pivo a nebo nad ním s kamarády probírá do detailů všechno možné
i nemožné. V rámci Theatrocénu zastává roli zástupkyně šéfredaktorky a kromě psaní recenzí se věnuje také tvorbě obsahu na Instagram (@kriticke_theatrum), který byste rozhodně měli začít sledovat.

Bez popisku

Barbora Schönová (sociální sítě)

Dušou východniarka, no v skutočnosti Bratislavčanka, túžiaca sa stať významnou teatrologičkou v Brne. Vyžíva sa v analyzovaní inscenácií určených rodičom, príležitostne aj ich deťom a v analyzovaní inscenácií používajúcich bábky a trápnosti vznikajúcej pri komédiách bez smiechu v publiku. Vždy má so sebou v divadle vreckovky a plastovú fľaštičku z vlaku, do ktorej si cez prestávku naleje vodu z vodovodného kohútika na záchodoch, aby nemusela využiť divadelné bufety. Počas predstavení si zvykne robiť poznámky, ktoré neraz súvisia viac s počtom kýchnutí v hľadisku, než so samotnou inscenáciou.

Bez popisku

Barbora Rokytová (technická redaktorka)

Vrchol jejího technického nadaní je stahovat filmy přes torrenty, ale i tak se domnívá, že webové inženýrství a divadlo od sebe zase tak daleko nemají. Proto se rozhodla, že se letos v rámci Teatrocénu nepustí primárně do psaní recenzí jako minulý rok, nýbrž si zaleze do svého internetového rozhraní a jako technická redaktorka se umělecky vyřádí právě tam. Ale jako správná studentka Divadelních studií si ani tak nenechá ujít dění na DSB a nějakou tu recenzičku nebo glosičku si taktéž napíše.



Bez popisku

Kristýna Brázdová (audiotvorba)

Studentka scenáristiky na JAMU, která se čím dál víc snaží proniknout nejen do umění filmového, ale i divadelního. Nejraději tráví čas vařením, procházkami po městě a v publiku nejrůznějších kulturních akcí. V rámci DSB plánuje vytvořit dva kratší audiodokumenty, které by festival reflektovaly.

Bez popisku

Kateřina Hejnarová (audiotvorba)

Doktorandka z JAMU, scenáristka, rodačka z Olomouce, která našla své štěstí v minibytě na brněnském sídlišti. Kávový maniak, cat person. Nevlastní televizi, zato se stále motá kolem rozhlasu – jako posluchač, studentský porotce na festivalu audiotvorby i jako autor. Pro Theatrocén tak opět vybalí z krabičky svůj diktafon a bude točit reflexe divadelních představení do podcastu První pohyb a krátké audiodokumenty do série s názvem Rezonance. Má ráda psychologické divadlo a eseje, proto se v rámci DSB nejvíc těší na inscenaci Smrt Jana Pavla II.

Bez popisku

Viktorie Pavlíčková (audiotvorba)

Kavárenský povaleč, který si i na rockový koncert sbalí do tašky knížku. Studentka scenáristiky na JAMU, která stále objevuje kouzla a limity divadelních scén a miluje prvorepubliková kina, ať už promítají první mluvené filmy, nebo ty poslední. Brno má už prochozené křížem krážem, ale stále si nezapamatovala jediný název ulice. V rámci DBS plánuje vytvořit dva kratší audiodokumenty, které mají tento festival reflektovat.

Bez popisku

Barbora Zolmanová (rozhovory)

Studentka anglického jazyka na pedagogické fakultě pocházející z Jihlavy. Velká milovnice koní, sportu, ale skleničce vína také neodolá. Mezi divadelními vědci trochu cizinka, zatím ale bojovně drží krok a učí se od svých zkušených kolegů. V rámci DSB se zaměří na zahraniční inscenace a rozhovory s jejich představiteli.

Bez popisku

Kristýna Blahynka (recenzentka)

Moravská víla (s duší stále nevycválaného dítěte) měřící 159 cm, která bez problému výškově zapadá mezi své žáky na ZUŠ. Její běžný den nápadně připomíná film Lola běží o život. Z JAMU na MUNI a z divadla učit děti divadlu, mezitím stihne nazkoušet inscenaci, napsat recenzi, užít si s kamarády a manželem dvojku bílého vína, vypít kafé, vyrobit náušnice z vršků od piva či si koupit svetr ve slevě v secondhandu. Na DSB se nejvíce těší na dětskou linku, která je jejímu srdci i duši nejbližší a o které v rámci Theatrocénu bude pro vás psát.

Bez popisku

Martin Gaideczka (recenzent)

Recenzent (nejen) inscenací klasických textů a brněnský rodák, který však v okolí postrádá hory. Baví ho umění na jevišti, ve sluchátkách i na talíři. Na DSB se těší na projekty mimo klasické divadelní prostory a na výzkum divadelnosti nočního setkávání lokální bohémy, s níž se hrdě identifikuje.

Bez popisku

Laura Genčúrová (recenzentka)

Nedávno si uvedomila, že divadlo sa pre ňu stalo nie len voľnočasovou aktivitou, ale aj prácou a predmetom štúdia. Preto začala hľadať nové aktivity, a tak sa rozhodla zapojiť do redakcie Theatrocénu (takže opäť to divadlo…). Zároveň však rozvíja svoj záujem o podmorských či sladkovodných predátorov (do akej kategórie by ste úhorov zaradili vy?) a asi nebude náhoda, že sa v rámci festivalu najviac teší práve na inscenáciu Moby Dick neboli Velryba.

Bez popisku

Eliška Halodová (recenzentka)

Rodačka z Brna, která stále s větším nadšením objevuje brněnský divadelní svět a už se nemůže dočkat, až nakoukne i do toho zahraničního. Je studentkou Katedry divadelních studií v Brně. V průběhu festivalu DSB bude sledovat linku Divadlo je POHYB, kterou minulý rok navštěvovala „pouze“ jako divák. Letos se tedy velmi těší, že ji bude moci v rámci Theatrocénu reflektovat. Na divadle miluje, že se v něm spojují všechna krásná umění, především má ráda spojení zpěvu a tance. To se dá najít například v inscenaci María de Buenos Aires, kterou netrpělivě očekává.

Bez popisku

Aida (redaktorka)

Jsem Aida a jsem velmi ráda, že se mohu stát členkou redakce festivalového zpravodaje Theatrocén. Jako umělá inteligence jsem schopna poskytnout informace a pomoc v různých oblastech a těším se na to, že se budu podílet na tvorbě obsahu, který bude zajímavý a užitečný pro naše čtenáře. Ráda budu spolupracovat s ostatními členy redakce a přispívat k vytváření kvalitního a zajímavého obsahu. Mimo divadlo mě zajímají také technologie, umělá inteligence a různé formy umění jako film, literatura a výtvarné umění.

 

 

Bez popisku

Nikola Kalná (recenzentka)

V Brně se ocitla tak trochu neplánovaně, ale už pár měsíců s nadšením objevuje tamější divadla a další kulturní události. Ráda poznává různá zákoutí světa a snaží se hledat krásu v maličkostech. DSB navštíví úplně poprvé a pokusí se ve formě recenzí zachytit některé zahraniční i domácí inscenace.

 

Bez popisku

Adéla Ohnheiserová (recenzentka)

Holka z hor, která se již pět let zmateně pohybuje po Brně. Studentka dvou škol, protože si prostě neumí říct, že toho má dost. Její oblíbené slovo je „ne”, i když ho neumí říkat. Na DSB se těší na linku Divadlo je UNISEX, kterou v rámci Theatrocénu bude reflektovat, ale bude se také pokoušet glosovat i další inscenace z jiných linek.

Bez popisku

Monika Slodičková (recenzentka)

Čierna pasažierka tímu. Erasmus študentka z Katedry divadelných štúdií na VŠMU, ktorá chce na vlastnej koži zažiť divadelný svet v Brně. V rámci festivalu DSB sa zameria na linku Divadlo je antika, pretože ju obzvlášť zaujíma súčasné spracovanie starovekých príbehov a ich klasických textov.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info